24 жовтня 2024 року факультет музичного мистецтва, здобувачі спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) приймали у себе в стінах РДГУ вчителів музичного мистецтва, членів школи-лабораторії колективного музикування на практикум наукового моделювання з теми «Формування професійної компетентності вчителя мистецтва. Мій музично-педагогічний досвід».

Ключовими питаннями заходу стали особливості формування професійної компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва та її моделювання у формі ОПП. Тетяна Крижановська, гарант освітньої програми 014 Середня освіта (Музичне мистецтво), доцент, кандидат педагогічний наук, зав. кафедри музикознавства, фольклору та музичної освіти РДГУ, ознайомила присутніх з програмою, обговорила з вчителями ЗЗСО сучасні вимоги та підходи до вдосконалення змісту, освітніх результатів програми.

Оксана Гумінська, ініціатор заходу, кандидат педагогічний наук, доцент кафедри музикознавства, фольклору та музичної освіти РДГУ, розкрила питання моделювання як методу наукового дослідження та змоделювала разом з учасниками музично-педагогічний досвід.

Практична частина – представлення авторських методичних знахідок музично-педагогічного досвіду – розпочалась з досвіду студентів 3 та 4 курсів Софії Богдан, Лева Єгорова, Вікторії Кулик, Марії Міщурак, Вікторії Наумець, Аліни Бабак, Олени Дем’янчук, Валерії Кузнєцової, Анастасії Кушнірук, Юлії Федорчук, які продемонстрували методику роботи з канонами та партнерськими піснями.

Рівненські вчителі музичного мистецтва Маргарита Бружинська, Світлана Дубенюк, Ірина Кісільчук, Наталія Нагорна, Оксана Марчак, Світлана Марченко, Інна Опанасець, Ірина Патутіна, Лариса Тивончук, Лідія Туровська, представили різноманітний практичний досвід викладання музичного мистецтва в ЗЗСО: введення рутин на уроках музичного мистецтва у першому класі; вокально-пластичні імпровізації на уроках музичного мистецтва; експериментування інтонацією віршів (джаз, реп, рок, поп); музичне колекціонування, музично-творчі проєкти; музикування під твір для слухання; дидактичні поспівки на уроках музичного мистецтва; формувальне оцінювання учнів на уроках музичного мистецтва та ін.

Така форма творчої взаємодії та співпраці здобувачів освіти та вчителів-практиків прияє розв’язанню реальних практичних завдань підготовки спеціалістів, підвищенню творчої активності та професійної мотивації.

О. Гумінська

22 жовтня 2024 р. у відділі мистецтв Рівненської обласної наукової бібліотеки відбулися студентські наукові мистецтвознавчі читання «Жінки в історії українського образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва: «темпераментне» ХХ століття». Їхні учасники – здобувачі вищої освіти ОС Бакалавр спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво» художньо-педагогічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету. Куратори проєкту: професорка Руслана Шеретюк і доцентка Ярослава Вернюк.

Напередодні відзначення 140-річчя українського жіночого руху студенти-художники РДГУ обговорили питання місця і ролі жінки в історії українського мистецтва. З’ясували, що Соня Делоне, французька мисткиня, народжена в Україні, стала законодавицею світової моди, співзасновницею нового напряму в мистецтві – орфізму (симультанізму), а також першою художницею, що мала прижиттєву виставку в Луврі. Зупинилися на творчості української «амазонки авангарду» Олександри Екстер. Будучи піонеркою європейського модернізму, Олександра Екстер однією з перших стала абстракціоністкою, на що тоді не зважилися її друзі-чоловіки (Пікассо, Брак, Леже). Дослідницька увага учасників студентських наукових читань була спрямована на осягнення феномену творчості знакових постатей українського народного мистецтва – Ганни Собачко-Шостак і Марії Примаченко. Не оминули вони й питання мистецьких здобутків лідерки українського андеграунду Алли Горської і лауреатки Національної премії імені Тараса Шевченка Тетяни Яблонської, а також майстринь народної творчості України: Марії Шевчук, Зінаїди Онищенко, Віри Роїк та ін.

Мистецький доробок видатних мисткинь ХХ ст. – яскравий приклад художньої візуалізації національної самобутності України, її невичерпного творчого потенціалу.

24 жовтня 2024 року відбулося чергове засідання науково-технічної ради Рівненського державного гуманітарного університету, на якому було розглянуто результати першого етапу Конкурсу (конкурсного відбору) проєктів наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок, що пропонуються до виконання за рахунок коштів загального фонду державного бюджету з 2025 року. Для подальшого проходження наукової та науково-технічної експертизи на другому етапі Конкурсу було рекомендовано проєкти, які отримали найвищі оцінки та визнані роботами високого рівня і пропонуються до виконання за рахунок коштів загального фонду державного бюджету з 2025 року.

22 жовтня 2024 року в контексті роботи наукового студентського гуртка «Морально-етичні проблеми дослідницької діяльності молодого вченого» було проведено патріотичний захід на тему «Особливості національного світогляду та характерології українського народу як підґрунтя української культури». У святі взяли участь здобувачі вищої освіти другого року навчання, магістри і викладачі кафедри теорії та методик початкової освіти педагогічного факультету. Ведучими заходу стали студенти-другокурсники Катерина РОМАНЧУК та Анна ГОЛОВАЧ. Організаторами заходу: зав. кафедрою, доц. Тетяна СУРЖУК, доц. Тетяна СОРОЧИНСЬКА, доц. Людмила ЛУК’ЯНИК та доц. Людмила БІСОВЕЦЬКА. В рамках заходу було представлено презентацію на означену тему, проведено історичну вікторину «Сторінками минулого», інтелектуальні ігри «Знайди правильне твердження!» та «Відгадай ключове слово кросворду!» Учасники обох команд («Кращі з кращих» та «Колорит нації») впоралися із завданням. Перемогла Дружба!

 

З 14 по 19 жовтня 2024 року представники Рівненського державного гуманітарного університету доєдналися до Всеукраїнських #ErasmusDays 2024, які щорічно проводить команда Національного Еразмус+ офісу в Україні. А саме:

15 жовтня 2024 р. здобувачі вищої освіти та викладачі РДГУ відвідали гостьову лекцію «HOW TO BE ‘A REAL EUROPEAN’ AND DEFEND THE VOICE OF PEOPLE IN INTERNATIONAL PUBLIC INSTITUTIONS».

Цього ж дня проф. Ганна Шліхта взяла участь в онлайн кластерному семінарі за напрямом Жан Моне Програми ЄС Еразмус+ «Вивчення та поширення європейських студій в Україні: успішні практики, виклики та перспективи», на якому обговорювалися актуальні виклики в сфері європейської освіти та можливості інтеграції інноваційних підходів до навчання.

17 жовтня 2024 року працівники Центру міжнародних відносин та роботи з іноземними студентами та науковці РДГУ взяли участь у «Семінарі-тренінгу для працівників відділів з міжнародної діяльності та інституційних Еразмус+ координаторів: особливості інституційної координації та впливу, можливості, результати конкурсів, міжнародні професійні мережі та заходи», пройшли навчання щодо організаційних та практичних моментів проєктної діяльності.

18 жовтня 2024 року команда проєкту «Comprehensive Introduction of Augmented and Alternative Communication Methodology into the Ukrainian System of Education (AMUSE)» були учасниками семінару щодо особливостей виконання проєктів Програми ЄС Еразмус+ для команд проєктів-переможців Еразмус+ конкурсу «Розвиток потенціалу вищої освіти».

 

Back to top