Національний меморіальний комплекс Героїв Небесної Сотні – Музей Революції Гідності (далі – Музей) та Громадська організація «Родина Героїв Небесної Сотні», в рамках реалізації проекту «Відзнака імені Сергія Кемського», оголошують про проведення Всеукраїнського конкурсу наукових робіт на тему Революції Гідності, дослідження її історії, особливостей, здобутків, значення та впливу на різні сфери політичного, суспільного та культурного життя.

Мета конкурсу: активізувати наукові дослідження різних аспектів Революції Гідності; сприяти критичному переосмисленню новітньої історії України; популяризувати уроки, досвід та цінності Майдану; стимулювати і підтримувати талановиту молодь, залучати її до вивчення та дослідження Революції Гідності.

Завдання: залучити до конкурсу студентів різного фаху з усіх регіонів України; збільшити кількість спеціалізованих наукових досліджень, присвячених Революції Гідності; опублікувати роботи, які отримали високу оцінку конкурсної комісії, у наукових збірниках Музею, для залучення їх до наукового обігу та застосування в експозиційних, освітніх, інформаційних програмах Музею.

До участі у конкурсі запрошуються студенти закладів вищої освіти усіх спеціальностей.

Детальніша  інформація  про  умови  конкурсу  розміщена  за  посиланням

https://linktr.ee/Vidznaka_Serhiy_Kemsky

Конкурс відбувається у два етапи: попередній відбір за заявками і сам конкурс:

Перший етап – подання заявок. Охочі взяти участь у Конкурсі заповнюють електронну форму із Заявкою та анотацією конкурсної роботи з 15 листопада 2025 року до 1 березня 2026 року. Журі розглядає подані заявки з анотаціями; за 

результатами оцінювання журі оргкомітет надсилає заявникам, які пройшли відбір, запрошення для участі у другому етапі до 20 березня 2026 року.

Другий етап – подання наукових робіт на розгляд журі. Учасники, які пройшли перший етап, надсилають конкурсну роботу на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. до 31 липня 2026 року включно. У назві файлу має бути зазначене прізвище учасника.

З 1 по 31 серпня 2026 року журі оцінюють отримані роботи та визначають переможців. З 1 вересня по 1 жовтня 2026 року – оголошення переможців Конкурсу. Для вручення нагород переможців буде запрошено до Києва, де відбудеться публічна презентація їхніх робіт.

Контактна особа зі сторони Музею – Наталія ДАРАГАН, завідувач сектору освітньої роботи Музею, координаторка Відзнаки Сергія Кемського; конт. тел.: 097 028 38 67; електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

У Всесвітній день дитини 20 листопада 2025 року в Опольському технологічному університеті (Польща) відбулася 8 Міжнародна наукова конференція «За безпеку та розвиток дитини. Дитина в контексті зловживання технологіями», співорганізатором якої традиційно виступає колектив кафедри теорії і методики виховання Рівненського державного гуманітарного університету.

Робота конференції проходила у форматі секційних засідань, під час яких учасники обговорювали актуальні питання впливу цифрових технологій на розвиток і безпеку дитини, презентували результати наукових досліджень, ділилися практичними напрацюваннями щодо профілактики ризиків онлайн-середовища.

Участь у конференції взяла делегація Рівненського державного гуманітарного університету у складі:

Людмила Баліка – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики виховання, заступник декана з виховної роботи педагогічного факультету;

Тетяна Ціпан – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики виховання;

Аліна Ваколюк – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики виховання;

Юлія Шалівська – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики виховання;

Катерина Коваль – доктор філософії (PhD), начальник Центру інновацій та міжнародного співробітництва;

Наталія Стеца – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи, заступник декана з навчальної роботи психолого-природничого факультету;

Наталія Станілавчук – доктор філософії (PhD), доцент кафедри романо-германської філології.

Конференція засвідчила зростання наукового інтересу до проблем цифрових ризиків, їхнього впливу на дитину та необхідності міждисциплінарної співпраці у сфері захисту дітей. Учасники представили результати досліджень, окреслили ефективні підходи до профілактики цифрового насильства та формування безпечного освітнього середовища.

Захід також відзначив сталий розвиток українсько-польської наукової взаємодії. У ході дискусій були визначені пріоритетні напрями підготовки до наступної конференції, присвяченої питанням розвитку та безпеки дитини в умовах технологічних змін.

Проблемна група студентів з теми «УКРАЇНІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО РЕПЕРТУАРУ УРОКІВ МИСТЕЦТВА В ЗЗСО» (кафедра музикознавства, фольклору та музичної освіти) 17 листопада 2025 року провела свою першу наукову конференцію!

Зі вступним словом виступила Тетяна Крижановська, завідувачка кафедри музикознавства, фольклору та музичної освіти, доцент, кандидат педагогічних наук, яка підкреслила актуальність проблематики заходу для вітчизняної освіти та уроків музичного мистецтва в закладах загальної середньої освіти.

Водночас вона поділилась власним баченням шляхів українізації педагогічного репертуару та провела майстерку «Український дидактичний репертуар», в якій задіяла творчі можливості майбутніх вчителів музичного мистецтва.

Основна частина конференції була присвячена науковими доповідям здобувачів та здобувачок освіти: Мирослави Герело, Анастасії Дежнюк, Богдана Долі, Анастасії Дячук, Дарини Кушнірчук, Олени Легкобит, Богдани Луцюк, Олени Якимець, яких підготувала науковий керівник проблемної групи Оксана Гумінська.

Змістом науково-практичних досліджень, представлених у доповідях, стала фортепіанна творчість українських композиторів, які пишуть музику для дітей: Лариси Іванюшиної, Євгенї Дзюби, Віктора Гончаренка, Юлії Ремезенко, Михайла Чембержі, Марії Кравців-Барабаш, Людмили Шукайло. У виконанні Дарини Кушнірчук та Олени Якимець прозвучали фортепіанні твори цих композиторів.

Були запропоновані методи опрацювання фортепіанних творів на уроках музичного мистецтва в ЗЗСО. Під час виробничої (педагогічної) практики заплановано ознайомлення школярів з фортепіанною творчістю українських композиторів.

Уряд України на виконання доручення Президента України  представив Ветеран PRO — державну цифрову платформу для ветеранів, ветеранок і їхніх родин, де зібрано всю інформацію про пільги, програми, послуги та можливості в одному місці. Проєкт реалізовано Міністерством у справах ветеранів України.

Платформа створена, щоб зробити державну підтримку простою, зрозумілою та доступною. Ветеран PRO об’єднує в одному місці інформацію про програми з лікування, реабілітації, протезування, освіти, працевлаштування, житлового забезпечення, спорту, розвитку бізнесу, соціального захисту та інших напрямів.

Користувач обирає свій статус — ветеран або ветеранка, особа з інвалідністю внаслідок війни, член родини загиблого Захисника чи Захисниці — і отримує персональний маршрут із покроковими інструкціями. Кожен етап пов’язаний із відповідними розділами, які містять опис послуг, вимоги, посилання на сервіси та контакти відповідальних установ.

Платформа покликана зменшити бюрократію та підвищити довіру до державних сервісів. Ветерани, ветеранки та їхні родини можуть швидко знаходити потрібну інформацію, отримувати послуги онлайн або консультуватися з фахівцями із супроводу.

Невдовзі Ветеран PRO буде розширено: з’явиться AI-чатбот для швидких консультацій, регіональні програми з унікальними пропозиціями для кожної області, каталог бізнес-знижок і повна інтеграція з платформою «Дія».

Ветеран PRO — це крок до цифрової держави без бар’єрів, де підтримка ветеранів стає простою, зрозумілою та доступною кожному.

Платформа доступна за посиланням: veteranpro.gov.ua

Покрокова інструкція як скористатися і які можливості доступні на платформі

Як скористатися Ветеран PRO         

  1. Перейти на сайт veteranpro.gov.ua;
  2. Обрати статус (ветеран/ветеранка, особа з інвалідністю внаслідок війни, член родини загиблого/загиблої);
  3. Ознайомитись із доступними програмами, сервісами та покроковими інструкціями;
  4. Отримати послугу онлайн або звернутись до фахівця із супроводу.

Для кого створено Ветеран PRO?

  • ветеранів і ветеранок;
  • людей з інвалідністю внаслідок війни;
  • родин загиблих Захисників і Захисниць;
  • фахівців із супроводу ветеранів та ветеранок;
  • представників органів місцевої влади та ветеранських організацій.

Одна платформа — безліч можливостей

Ветеран PRO об’єднує інформацію про  всі державні програми, послуги та сервіси, які раніше були розпорошені.

Достатньо обирати статус — і система автоматично формує персональний маршрут: від отримання документів до навчання, роботи, лікування чи відкриття власної справи.

Ключові переваги Ветеран PRO

  • Єдиний державний портал для ветеранів, ветеранок та їхніх родин: вся інформація зібрана в одному місці, немає потреби шукати на десятках сайтів.
  • Повна картина доступних послуг та програм.
  • Персоналізація: контент адаптується під статус користувача (УБД, ОІВВ, член родини загиблого).
  • Зрозумілий маршрут: покрокові інструкції допомагають швидко орієнтуватися у процедурах і не губитися.
  • Зменшення бюрократії: інструкції чіткі й структуровані, чітко визначено хто відповідальний і куди звертатись.

Уся інформація згрупована за напрямами:

  • Здоров’я та відновлення (лікування, протезування, стоматологія, реабілітація, психологічна допомога).
  • Соціальний захист і фінансова підтримка (соціальні послуги, виплати, пенсійне забезпечення, адаптація).
  • Житло та інфраструктура (житлові програми, земельні ділянки, забезпечення автомобілем).
  • Транспорт і комунальні пільги (пільговий проїзд, знижки на комунальні послуги, страхування авто).
  • Документи та статус (оформлення посвідчення, оновлення даних, відновлення документів).
  • Освіта та робота (працевлаштування, перекваліфікація, навчальні програми, ваучери).
  • Податкові та адміністративні пільги (звільнення від податків, пільги на бюджетні платежі).
  • Спорт та змагання (ветеранський спорт, спортивні заходи й змагання).
  • Гранти та підтримка бізнесу (гранти, мікрофінансування, бізнес-спільноти).

 

Кожен блок містить описи послуг, зрозумілі інструкції «як отримати», посилання на отримання послуги та додаткова інформація.

З чого почати роботу з платформою?

Окремо створено розділ «Твій Шлях».

Він допомагає тим, хто не впевнений, у якому розділі шукати потрібну інформацію.

Достатньо обрати статус та отримати персональний маршрут — покрокову інструкцію, яка показує:

  • з чого почати (як підтвердити статус, куди звертатися);
  • як перейти до медичних, соціальних, освітніх чи житлових програм;
  • що робити далі й які можливості відкриває держава.

Кожен етап пов’язаний із відповідними розділами платформи — щоб ветерани та ветеранки у пошуках корисного  не губилися серед інформації й могли рухатися впевнено, крок за кроком.

Що далі?

Команда Мінветеранів постійно розвиває платформу. Уже незабаром:

  • більше корисної інформації на платформі;
  • AI-чатбот для швидких консультацій;
  • регіональні програми з унікальними можливостями для кожної області;
  • каталог бізнес-знижок і партнерських пропозицій.

Ветеран PRO — це більше, ніж сайт

Це цифровий помічник, який веде через усі кроки державної підтримки: від реабілітації й навчання — до власної справи чи спорту.

Просто. Зрозуміло. В одному місці.

20 листопада освітянська та студентська родина Рівненського державного гуманітарного університету, друзі, одногрупники віддали шану імені Захиснику України Ігорю Косановському, на позивний - Друг «Танцор».

Під останні оплески для талановитого артиста і надзвичайно світлої людини прощалися сьогодні у його рідному місті Балта Одеської області.

Ігор з дитинства мріяв стати хореографом. Після закінчення Теребовлянського коледжу культури і мистецтв у 2021 році поступив на 3 курс кафедри хореографії художньо-педагогічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету.

Одразу ж після здобуття бакалавра у 2023 році Ігор добровільно прийняв рішення боронити свою Україну.

У 21 рік він пройшов курс підготовки і був направлений у 12 бригаду спеціального призначення НГУ Азов 1-го армійського корпусу Азов. Був молодшим сержантом командиром 3-го відділення протитанкових керованих ракет взводу протитанкових керованих ракет роти вогневої підтримки спеціального призначення 6-го батальйону спеціального призначення.

Брав участь в боях за Серебрянське лісництво, Торецьк, Нью-Йорк, Малинівка, Новополтавка, Щербинівка, Катеринівка, Костянтинівка, Шахове.

Був нагороджений відзнакою Президента України «За оборону України».

12 листопада 2025 року на Покровському напрямку при виконані бойового завдання Ігор віддав життя за Україну. Герою України назавжди 23.

Одвічна пам’ять Захиснику України Ігорю Косановському.

 

 

Академічна мобільність реалізована відповідно до офіційного запрошення Університету Роскiлле, Данія, в межах міжнародного соціально-мистецького науково-дослідницького проєкту “The (UN)SPOKEN”. Обмін є складовою ширшого міжуніверситетського співробітництва, координованого А.Фрідріх, Н.Антоненко та О.Касаткіною-Кубишкіною.

Учасниками від Рівненського державного гуманітарного університету стали доц. Алла Фрідріх, доц. Олена Касаткіна-Кубишкіна та здобувачі вищої освіти філологічного факультету Анастасія Мартинюк, Катерина Стасюк, Богдана Таргоній, Ганна Юрійчук.

Програма проходила на базі гуманітарного факультету Університету Роскiлле у співпраці з викладачами та здобувачами вищої освіти бакалаврських програм Global Humanities. Мета програми:

  • поглиблення міжкультурного діалогу між Україною та Данією;
  • залучення здобувачів вищої освіти до міждисциплінарної творчо-наукової діяльності;
  • ознайомлення з проєктною і проблемно орієнтованою (PPL) методологією навчання в Університеті Роскiлле;
  • формування навичок міжнародної комунікації та командної роботи;
  • розвиток творчих мистецьких практик у межах проєкту “The (UN)SPOKEN”.

У рамках академічної мобільності здобувачі вищої освіти та викладачі РДГУ взяли участь у роботі студентської групи Університету Роскiлле; ознайомилися з PPL,  що є ключовою в Університеті Роскiлле; долучилися до обговорення семестрових проєктів Університету Роскiлле, спільно з данськими здобувачами вищої освіти розробили мистецькі концепти для проєкту “The (UN)SPOKEN”; брали участь у воркшопах з перформативних практик і креативного письма; підготували попередні матеріали для подальшої презентації результатів в Україні; відвідали екскурсії кампусом Університету Роскiлле та містом Роскiлле; зустрілися з викладачами гуманітарного факультету, зокрема з професорами Стівеном Карні, Саймоном Вареном, Кевіном Могенсеном.

Участь у програмі сприяла зміцненню міжнародного партнерства між РДГУ та Університетом Роскiлле; набуттю  унікального досвіду роботи в міжкультурних командах; формуванню творчих та дослідницьких напрацювань здобувачі вищої освіти для подальшого розвитку спільного міждисциплінарного проєкту; підвищенню професійної кваліфікації викладачів та розширенню контактів із міжнародними колегами.

 

Back to top