30 травня 2025 року в Рівненському державному гуманітарному університеті відбулася І Міжнародна науково-практична конференція «НОВІТНІ ТЕНДЕНЦІЇ СУЧАСНОЇ ЛІНГВІСТИКИ ТА МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ».
Конференція проводиться в межах реалізації концептуальних засад науково-дослідної роботи кафедри теорії і практики іноземних мов та методики викладання філологічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету та охоплює широке коло питань: традиційні та новітні аспекти лінгвістичних та літературознавчих досліджень; сучасні проблеми прикладної лінгвістики та перекладу; актуальні питання методики навчання іноземних мов; міждисциплінарний підхід у науково-лінгвістичних дослідженнях.
Співорганізатори конференції: Київський національний університет технологій та дизайну (кафедра філології та перекладу); Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини (кафедра англійської мови та методики її навчання); Луцький національний технічний університет (кафедра іноземної та української філології), Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова (кафедра перекладу).
У програмі конференції заявлені колеги Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Київського національного університету будівництва і архітектури, Академії праці, соціальних відносин і туризму, Бердянського державного педагогічного університету, Волинського національного університету імені Лесі Українки.
Приємно констатувати, що тема конференції привернула увагу вчених та освітян з різних областей України та закордону. У період російсько-української війни, відстоювання української державності сьогодення вимагає підготовки майбутніх фахівців, в тому числі філологів, викладачів, вчителів іноземних мов, які усвідомлюють зростаючу глобальну взаємозалежність між народами та націями, які розуміють необхідність міжнародної солідарності і співпраці, готових до конструктивної участі в діалозі культур.
Наші зарубіжні колеги також долучилися до роботи конференції: університет Гранади (Іспанія), Думлупінарський університет Кютах’я (Турція), університет Абдельмалека Сааді (Марокко), Інститут германістики Дюссельдорфського університету імені Генріха Гейне (Німеччина), Гете-Інститут в Україні відділу Педагогічної кооперації з німецької мови, Національний університет Узбекистану імені Мірзо Улутбека.
Урочисте відкриття конференції розпочалося зі звернення доктора педагогічних наук, професора, проректора з інноваційної діяльності і міжнародного співробітництва Рівненського державного гуманітарного університету Оксани ПЕТРЕНКО. Проректор у вітальному слові наголосила на значущості наукової роботи для сучасних фахівців в закладах вищої освіти, акцентувала увагу на важливості вивчення іноземної мови і побажала учасникам конференції наснаги і конструктивної роботи.
Модераторкою заходу була Ольга БЕЗКОРОВАЙНА – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії і практики іноземних мов та методики викладання Рівненського державного гуманітарного університету.
На пленарному засіданні вітальне слово й доповіді виголосили організатори та гості конференції:
Майя АНДРЄЄВА – головний спеціаліст відділу професійно-технічної та вищої освіти Департаменту освіти і науки Рівненської обласної державної адміністрації;
Галина НІКОЛАЙЧУК – декан філологічного факультету Рівненського державного гуманітарного університету;
Тетяна ПАВЛОВА – референт Педагогічна кооперація з німецької мови;
Дилшах КАЛАЙ – доктор філософії, доцент Думлупінарського університету Кютах’я (Турція);
Раїма ШИРІНОВА – проректор з міжнародних відносин Національного університету Узбекистану імені Мірзо Улутбека;
Савсан Малла ХУСЕЙН – професор кафедри англійської мови, університет Абдельмалека Сааді (Марокко);
Єлізавета ІСАКОВА – кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри філології та перекладу Київського національного університету технологій та дизайн;
Наталія ГЛІНКА – кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри теорії, практики та перекладу англійської мови Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»;
Олег КОМАР – доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри англійської мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету ім. П. Тичини;
Ірина ПАНЧУК – доктор філософських наук, професор, декан факультету історії, політології та міжнародних відносин Рівненського державного гуманітарного університету.
Лінгвістична філософія у соціокультурній парадигмі сучасності;
Ольга ЯЛОВЕНКО – кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри англійської мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету ім. П. Тичини
Функції екзотичних лексем в автентичних текстах зіставлення мовних систем і перекладацької стратегії;
Юлія ЛІТКОВИЧ – кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри іноземної та української філології Луцького національного технічного університету
Лінгвостилістичні засоби вираження агресії в сучасному англомовному недійному дискурсі;
Наталія РОМАНИШИНА – доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри української та зарубіжної літератури
Новітні стратегії прочитання здобувачами освіти воєнної літератури;
Галина ПАВЛЮК – кандидат педагогічних наук, вчитель вищої категорії Базальтівської філії Головинського ліцею
Викладання іноземної мови в умовах НУШ: виклики та шляхи подолання;
Ольга СУШКЕВИЧ – кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри англійської мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету ім. П. Тичини.
The efficiency of “Grammarly” for developing pre-service students’ writing skills».
На сьогодні, в умовах реформування системи української освіти є актуальним питання щодо підготовки висококваліфікованих фахівців, надійно підготовлених в науковому та методичному відношенні, здатних до творчої активності, ініціативності та самоорганізації. Викладач інноваційно зорієнтований – це викладач, який готовий до глибоко мотивованої інноваційної діяльності, причому спроможний не тільки легко включатися в інноваційні процеси, але й виступати їх ініціатором. По суті ефективність інноваційної діяльності – є результатом творчої роботи фахівця, його інноваційної професійної компетентності.
Відповідно до стратегії модернізації освітньої системи України, вивчення іноземних мов вважається одним із пріоритетних завдань. Сучасні інтеграційні процеси, входження України до Європейського освітнього простору, міжнародний обмін інформацією у різних галузях знань значною мірою впливають на підвищення статусу іноземної мови як важливого засобу комунікації.
За результатами роботи конференції буде сформований електронний збірник її матеріалів.
Висловлюємо щиру подяку організаторам і учасникам І Міжнародної науково-практичної конференції «Новітні тенденції сучасної лінгвістики та методики навчання іноземних мов». Віримо, що робота конференції продовжить важливий діалог вчених і зробить необхідний внесок у розвиток освіти.