Посада: доцент кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т. І. Поніманської
Науковий ступінь: кандидат педагогічних наук
Вчене звання: доцент
Сфера наукових інтересів: дитяча психологія, психокорекція батьківсько-дитячих взаємин, психокорекція та психотерапія.
Біографія:
Народилася у м. Славута Хмельницької області. У 1993 році закінчила Хмельницьке педучилище з відзнакою за спеціальністю «Дошкільне виховання, організатор музичної діяльності в дошкільних закладах».
Інформація про вищу освіту:
У 1999 році з відзнакою закінчила Рівненський державний гуманітарний університет за спеціальністю “Дошкільне виховання, практична психологія” та здобула кваліфікацію викладача дошкільної педагогіки та психології, практичного психолога в закладах освіти.
У 2006 році захистила кандидатську дисертацію. У 2009 році присвоєно вчене звання доцента.
У 2019 р. закінчила Рівненський державний гуманітарний університет за спеціальністю «Корекційна освіта. Логопедія. Спеціальна психологія» та здобула кваліфікацію вчителя-дефектолога, вихователя дітей з вадами психофізичного розвитку, асистента вчителя закладів освіти з інклюзивним та інтегрованим навчанням.
Стаж роботи: 23 роки.
Дисертаційні дослідження:
Кандидатська дисертація на тему «Педагогічні умови формування гармонійних взаємин між батьками та дітьми старшого дошкільного віку» (2006 р., науковий керівник – професор Поніманська Тамара Іллівна).
Наукові та професійні досягнення:
З 2005 р. – член Української спілки психотерапевтів Європейської Асоціаціі Психотерапіі.
Участь у роботі навчально-науково-методичного комплексу «Прогрес» (Наказ Міністерства освіти і науки України № 809 від 07.12.2006 «Про створення навчально-науково-методичного комплексу «Прогрес»)
З 2019 р. – участь у роботі Лабораторії діагностики і корекції при кафедрі педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) Рівненського державного гуманітарного університету (затверджено Вченою радою РДГУ, протокол №5 від 30.05.2019 р.).
З 2019 року – член Української спілки корекційних педагогів
В 2019 р. брала участь у роботі групи авторів з написання міжнародної монографії «Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations»
Гарант освітньої програми спеціальності 012 «Дошкільна освіта. Психологія» ступеня освіти «бакалавр».
Член проєктної групи з розробки освітньої програми спеціальності 016 «Спеціальна освіта» ступеня освіти «бакалавр».
Участь у держбюджетних темах:
- Педагогічне проектування засобів гуманізації виховання дітей дошкільного віку в сучасному інноваційному просторі (2006 – 2008 рр.).
- Педагогічні технології соціального розвитку дітей в умовах інноваційних дошкільних закладів (2009 – 2010 рр.).
- Розробка технологій професійної підготовки педагога до роботи в інноваційних дошкільних навчальних закладах (2011 – 2012 рр.).
- Розробка технологій психолого-педагогічного супроводу діяльності вихователя дошкільного навчального закладу в умовах інклюзивної освіти (2013-2014 рр.).
- Розробка інноваційної моделі педагогічної інтеграції дітей з різними освітніми можливостями на основі ідей М. Монтессорі (2015-2016 рр.).
Навчальні дисципліни, які викладає:
Психологія дитяча
Корекційна андрагогіка
Основи психокорекції та психогігієни дітей з порушеннями мовлення
Основи психоконсультування, психотренінгу та психокорекції осіб з тяжкими порушеннями мовлення
Психолого-педагогічний супровід родини, яка виховує дитину з особливими освітніми потребами
Автор понад 80 публікацій. Основні публікації:
Journal Indexing Web of Science:
Voitovych O.,Kozliuk O., Kosarieva O., Marchuk G., Stepanova O. Humanistic approach towards education of preschool children with developmental speech and language disorders. Rev. Tempos Espaços Educ. v.13, n. 32, e-14958, jan./dez.2020. PP. 1-14.
Монографії, підручники, навчальні та методичні посібники:
- Kozliuk O., Kosarieva O., Stepanova O. Diagnostics of the humanistic direction of children's communication with peers and parents. Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations: collective monograph. Part I. Warsaw: BMT Erida Sp. z o.o, 2019. Р. 111-125.
- Основи психогігієни та психокорекції. Навчально-методичний посібник для студентів заочного відділення спеціальності 7.01010101 «Дошкільна освіта» / Укладач. О.І. Косарєва. Рівне: РДГУ, 2013. 70 с.
- Косарєва О.І., Руденко Н.М. Курсові роботи з дитячої психології. Навчально-методичний посібник студентів напряму підготовки 012 «Дошкільна освіта» Рівне: РДГУ, 2017. 38 с.
- Косарєва О.І., Руденко Н.М. Дитяча психологія: навчально-методичний посібник для студентів напряму підготовки 012 «Дошкільна освіта» Рівне: РДГУ, 2017. 56 с.
- Дослідницька робота здобувачів вищої освіти: навчально-методичний посібник для студентів спеціальності 016 “Спеціальна освіта” / Укл. І. М. Дичківська, О. А. Козлюк, Г. М. Косарєва, О. І. Косарєва, Т. О. Павлюк, Н. М. Руденко, О. І. Степанова, Н. Ф. Федорова, О. В. Войтович, О. І. Юрчук; За заг. ред. І. М. Дичківської, О. А. Козлюк. Рівне: РДГУ, 2019. 112 с.
- Косарєва О.І. Методичні рекомендації до виконання практичних завдань та самостійної роботи з навчальної дисципліни «Психолого-педагогічний супровід родини, яка виховує дитину з особливими освітніми потребами»: Методичний посібник для здобувачів другого магістерського рівня вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта» . Рівне: РДГУ, 2020. 22 с.
- Косарєва О.І. Методичні рекомендації до виконання практичних занять та завдань для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Основи психокорекції та психогігієни дітей з порушеннями мовлення»: Методичний посібник для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта». Рівне, 2020. 19 с.
- Косарєва О.І. Методичні рекомендації до виконання практичних занять та завдань для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Корекційна андрагогіка»: Методичний посібник для здобувачів вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта». Рівне: РДГУ, 2020. 24 с.
- Косарєва О.І. Методичні рекомендації до виконання практичних занять та завдань для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Основи психоконсультування, психотренінгу та психокорекціі осіб з ТПМ»: Методичний посібник для здобувачів вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта». Рівне, 2020. 27 с.
- Косарєва О.І. Психологічний супровід батьків як засіб психокорекції особистісного розвитку дитини з порушеннями мовлення. Гуманізація освітнього простору спеціальної та інклюзивної освіти: теорія та практика:колект. монографія / За наук. ред. А.А. Колупаєвої, І.М. Дичківської. Рівне: Видавництво Волинські обереги, 2020. С. 104-117.
Наукові публікації у наукових виданнях:
- Косарєва О.І. Феноменологічні ознаки нарцисизму. Оновлення змісту, форм та методів навчання та виховання в закладах освіти: Зб.наук.праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 11 (54). Рівне: РДГУ, 2015. С.170-173.
- Косарєва О.І. Психологічні особливості навчання і виховання дітей з різними освітніми потребами (на прикладі дітей з раннім дитячим аутизмом). Оновлення змісту, форм та методів навчання та виховання в закладах освіти: Зб.наук.праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 13 (56). Рівне: РДГУ, 2016. С.135-138.
- Косарєва О.І. Діагностика рівня розвитку соціальної компетентності як комплексної характеристики особистості майбутнього педагога. Оновлення змісту, форм та методів навчання та виховання в закладах освіти: Зб.наук.праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Випуск 17 (60). Рівне: РДГУ, 2017. С. 122-125.
- Косарєва О.І. Рудь Г.В. Психологічні чинники ґенези особистісної сфери першокурсників. Проблеми сучасної психології: Збірник наукових праць Камянець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПНУкраїни / за наук.ред.С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. Вип.35. Камянець-Подільський: Аксіома, 2017. С. 235-245.
- Косарєва О.І. Демянюк О.Б. Модальності світосприйняття як складова індивідуальної свідомості молоді. Психологія: реальність і перспективи:збірник наукових праць Рівненського державного гуманітарного університету. Вип. 8 / упоряд. Р.В. Павелків, Н.В. Корчакова; ред.. кол. Р.В. Павелків, В.І. Безлюдна, Н.В. Корчакова. Рівне: РДГУ, 2017. С. 75-79.
- Косарєва О.І., Демянюк О.Б. Особливості соціальної перцепції у студентської молоді (гендерний аспект). Психологічний часопис: збірник наукових праць / за ред. С.Д. Максименка. № 4. Вип. 14. Київ : Інститут психології імені Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України, 2018. С. 54-67.
- Косарєва О.І. Психолого-педагогічна сутність взаємин батьків та дітей дошкільного віку. Інноватика у вихованні: зб.наук. пр. Вип.7. Том 2 / упоряд. О.Б. Петренко, Т.С.Ціпан, Н.М. Гринькова та ін. Рівне : РДГУ, 2018. С. 114-123.
- Косарєва О. Характерні позиції чоловіків і жінок у ставленні до дітей дошкільного віку. Інноватика у вихованні: зб.наук.пр. Вип 10. /упоряд. О.Б. Петренко. Рівне: РДГУ, 2019. С. 183-188.
- Козлюк О., Косарєва О., Павлюк Т. Вплив стилів батьківського ставлення на емоційні характеристики дошкільників із порушеннями мовлення. Нова педагогічна думка. 2020. №3 (103). С. 122-126.
- Павлюк Т.О., Косарєва О.І., Козлюк О.А. Особистісно орієнтований підхід в організації логіко-математичного розвитку дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення. Педагогічний часопис Волині: науковий журнал. Луцьк: ПП Іванюк В. П. 2020. Номер 1 (16). С. 121-127.
Підготовка призерів олімпіад, конкурсів:
2013 рік – керівництво студенткою Соннік І., яка здобула диплом ІІ ступеня на Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт у Глухівському національному педагогічному університеті імені О.Довженка.
2019 рік – науковий консультант здобувача вищої освіти Божук М., яка посіла перше місце на ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузі «Педагогічні науки» у Бердянському державному педагогічному університеті.
Нагороди. Нагороджена Почесною грамотою Рівненської обласної державної адміністрації (2012), Почесною грамотою Рівненської міської ради та виконавчого комітету за активну громадську і життєву позицію (2017), Почесною грамотою ректорату Рівненського державного гуманітарного університету.