Надрукувати

У жовтні 2021 року відбувся Всеукраїнський фестиваль методичних мистецьких ідей «Виховуємо митця незалежної України», присвячений 30-річчю Незалежності України (1 жовтня – 18 жовтня 2021 р.). Ініціаторами та організаторами події виступили кафедра гри на музичних інструментах Інституту мистецтв Рівненського державного гуманітарного університету (Вікторія Ігорівна Прокопчук, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри гри на музичних інструментах ІМ РДГУ, директор Фестивалю) та лабораторія естетичного виховання та мистецької освіти Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України (Оксана Анатоліївна Комаровська, доктор педагогічних наук, завідувач лабораторії естетичного виховання та мистецької освіти Інституту проблем виховання НАПН України, голова журі). Партнерами знакового для мистецько-освітянської спільноти заходу стали видавництво педагогічної преси та літератури «Шкільний світ» та всеукраїнське науково-методичне видання НАПН України журнал «Мистецтво та освіта».

До складу журі Фестивалю увійшли: Комаровська Оксана Анатоліївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач лабораторії естетичного виховання та мистецької освіти Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, член Національної Спілки театральних діячів України (голова журі); Прокопчук Вікторія Ігорівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри гри на музичних інструментах Інституту мистецтв Рівненського державного гуманітарного університету, член Національної спілки краєзнавців України, дійсний член наукової організації «Центр українсько-європейського наукового співробітництва» (директор Фестивалю); Рагозіна Вікторія Валентинівна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, провідний науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, головний редактор журналу «Мистецтво та освіта»; Ничкало Світлана Андріївна, мистецтвознавець, науковий співробітник лабораторії естетичного виховання та мистецької освіти Інституту проблем виховання НАПН України; Сірко Тетяна Олександрівна, директор КЗ «Радивилівська дитяча школа мистецтв» Радивилівської міської ради.

Мета Фестивалю – підтримка талановитих педагогів; сприяння розвитку творчої активності та створення умов для художньо-творчої самореалізації педагогічних працівників на благо освіти й культури України; збереження та розвиток національно-культурних традицій у сфері мистецької освіти; підвищення ролі й статусу педагогів в мистецькій освітній галузі.

Для проведення Фестивалю було затверджено освітню програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників «Виховання особистості в художньо-освітньому просторі», розробниками якої і модераторами заходу вступили доктор педагогічних наук, професор, завідувач лабораторії естетичного виховання та мистецької освіти Інституту проблем виховання НАПН України О. А. Комаровська та кандидат педагогічних наук, доцент кафедри гри на музичних інструментах Інституту мистецтв Рівненського державного гуманітарного університету В. І. Прокопчук.

Упродовж двох тижнів члени журі ретельно вивчали представлені авторські методичні доробки і на підсумковому семінарі презентували аналітичні матеріали, надали консультації. Виступили і автори кращих методичних розробок з різних номінацій.

Дистанційний формат проведення Фестивалю, що став ознакою часу та звичним явищем для освітянської спільноти, дав можливість згуртувати у плідному діалозі творчу педагогічну спільноту з різних куточків України: авторів одноосібних методичних розробок та авторські колективи, які представили заклади дошкільної освіти, загальної середньої освіти, позашкільної освіти, в тому числі викладачів спеціалізованих мистецьких закладів (мистецьких шкіл, середніх спеціалізованих музичних шкіл-інтернатів, музичних студій, коледжів, палаців / центрів творчості дітей та молоді тощо), а також вищої мистецької / мистецько-педагогічної освіти, які мали можливість обмінятися досвідом та підвищити свою кваліфікацію.

Під час дискусії обговорювалися найрізноманітніші питання, пов’язані з проблемами педагогічно-мистецької інноватики, специфіки дистанційного навчання різних видів мистецтва і якості результатів, педагогічної майстерності концертмейстерів, навчання мистецтва дітей з особливими потребами тощо. Значне місце посіли розробки краєзнавчого змісту, спрямовані на виховання національних художніх цінностей; педагогів цікавлять питання повернення в освітній процес забутих імен українських митців, зокрема представників української діаспори, оновлення репертуару за рахунок сучасних вітчизняних творів для різних музичних інструментів, регіональні традиції народного мистецтва, осмислення процесів історії мистецької освіти та чимало інших.

Приємним бонусом для авторів 20 найцікавіших розробок стало запрошення до публікації на шпальтах всеукраїнського науково-методичного видання НАПН України журналу «Мистецтво та освіта» і видавництва педагогічної преси та літератури «Шкільний світ».